Tuesday, November 23, 2010

Minggu mengantuk sedunia...

Puffffhhh... memang mengantuk! Aku takde mood nak buat keje. Semua aku biarkan bertimbun2 atas meja..Mood aku dah hilang bersama debu2 gunung berapi indun! Cessss! sampai sini keh??? Ntahla labu...Aku berkira-kira 1 hingga 10 mau bertukar angin ke tempat baru ataupun mau bikin bisnes bersama member-member seangkatan.. Barangkali jadi bos! Tapi itu tidak mustahil... InsyaAllah kalau diizikanNYA. Masih dalam perancangan. Masih berhempas pulas bersama proposal. Mencari ongkos ke sana ke mari. Mencari client-client yang berwarna-warni kulitnya. Mencari kepercayaan. Jika kini aku bergerak secara kecil-kecilan dan keuntungan yang boleh dikatakan pehhhh... Alhamdulillah....! Jadi aku perlu terus gerak ke depan.. bukan ke depan menonong tak tentu hala tapi ke depan bersama keuntungan yang boleh mengkayakan lagi aku! (ade ke perkataan mengkayakan.. kalau cikgu BM aku tau mau die jentik-jentik aku nih...) 

Seperti biasa dah lari tajuk nih... berbalik kepada mengantuk... iyeeeee aku memang mengantuk tahap gaban! Nescafe 1 jug besar pon belum tentu boleh hilangkan rasa mengantuk aku yang dah meleret-leret, menyondol-nyondol macam ulat bulu mintak dibelai... Ulat  bulu mintak dibelai???? Tengok... aku memang tengah tingtong!

Bila mengantuk aku tak buat lagak ngeri atau kelucahan melampau... cukupla sekadar menguap 5,6 kali per minit atau sekadar merenung monitor skrin tanpa mengharapkan ia merenung aku kembali... owhhhh... sungguh magis bila aku pon turut menguap bila perkataan menguap ditaip! Tak dinafikan aku memang tingtong! 

0 comment: