Sunday, January 16, 2011

Bila emosi berbicara

Arghhhh.. emosi...emosi! boleh jadi gila.. Macam-macam ragam. Aku manusia yang penuh dengan ragam. Jangan harap yang lebih dari aku. Jangan persoal samaada aku ikhlas atau tidak sebab kamu semua pun manusia yang tidak sempurna. Gila aku nak contohi si luncai atau dungu aku nak ikut sama si pandir. Sekadar pandai bercakap atau pandai menyindir. Lakukanlah jika kamu benar-benar ambil kisah. Dengan itu baru kamu boleh tahu siapa yang meragam sebenarnya. Aku juga punya intan yang menjaga aku supaya menjadi berlian. Aku hormat dan sayang intan ini kerana jasanya. Tiada intan lain yang lebih bernilai dari intan yang aku ada. Tidak perlu disuruh untuk menjaga intan ini kerna kami berlian-berlian tahu akan tanggungjawab. Intan-intan kita berbeza. Aku cuma taat pada intan dan penjagaku,  bukan pada ahli-ahlinya. Luruskan dahulu barisanmu sebelum mahu meluruskan barisan yang lainnya...  

0 comment: